Vanliga frågor

Hur blir jag medlem?

Du ansöker via vår hemsida. Klicka på ”Bli medlem” uppe i menyn och fyll i formuläret. Vi återkommer till dig med allt du behöver veta.

Vad ingår i medlemskapet?

  • Får ta del av förmånliga priser på varor du beställer från våra anslutna avtalsleverantörer.
  • Vi förhandlar avtal och bevakar priser på produkter så du får tid över till din kärnverksamhet.
  • Du får en personlig inköpscoach som du kan vända dig till med frågor och funderingar samt för inköpskonsultation.
  • Du får en stabil och trygg samarbetspartner som har miljö- och kvalitetssäkrat de leverantörer som är anslutna till oss.
  • Möjlighet till kostnadsfri utbildning hos Martin & Serveras GastroMerit via vår utbildningsfond.
  • Tillgång till medlemssidorna med bland annat Avtalsguiden, Medlemsnytt samt Kampanjer och Erbjudanden.
  • Medlemstidning med inspirerande artiklar.

Hur mycket kostar det?

Årsavgift:
1 500 kr för upp till 25 anställda
2 500 kr för 26-50 anställda
3 500 kr för 51-100 anställda
5 000 kr för fler än 100 anställda

Vad förbinder jag mig till?

Hos oss har du frihet att handla på dom avtal du vill. Alla inköp sker helt och hållet på dina villkor.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Medlemskapet gäller 12 månader  f r om undertecknandet. Därefter förlängs det med ytterligare 12 månader om det inte sägs upp av någon av parterna tre månader före den tidens utgång.

Hur får jag kundnummer hos leverantörerna?

På Medlemssidorna kan du ansöka om att aktivera avtal. Vi hjälper dig då med ansökan om kundnummer hos de leverantörer du är intresserad av. Genom detta säkerställer vi att du får den rabatt du ha rätt till som UHPO-medlem.

Hur handlar jag på avtalen?

Du beställer direkt i respektive leverantörs webbshop. Login-uppgifter till webbshopen skickas till dig personligen när du får ditt kundnummer.  Hos dom flesta leverantörer går det också bra att ringa in till kundtjänst och lägga en beställning.

Hur vet jag vilka leverantörer jag har kundnummer hos?

Om du loggar in på Medlemssidorna och går till Mina sidor så kan du se vilka avtal som är aktiverade, samt kundnummer hos respektive leverantör.

Om jag vill ansöka om kostnadsfri utbildning hos Martin & Serveras GastroMerit, hur gör jag då?

Skriv ihop en ansökan och skicka till info@uhpo.se. Ansökan ska innehålla vilken utbildning du är intresserad av och en bra motivering. Vi vill också veta att din arbetsgivare godkänt att du ansöker. Läs mer här.

 

Medlemsservice

Jeanette Nilsson

Medlemsservice & Administration

076-319 06 14

jeanette.nilsson@visma.com