I årsavgiften ingår, utöver fri tillgång till samtliga avtal, två rådgivningstillfällen per år med din inköpscoach. Ni ser då över er verksamhets nuvarande inköpsrutiner vilket bland annat resulterar i en rapport över besparingsmöjligheter.
– Eftersom vi har daglig kontakt med våra leverantörer så har vi stenkoll på vad olika produkter bör kosta. Vi kan ofta också föreslå produkter av likvärdig kvalitet till lägre pris, vilket kan spara mycket pengar för våra kunder, säger Tobias Root, som är inköpscoach i södra Sverige och expert på livsmedel och restaurang.
UHPO kan även ta hand om offertarbete vid större inköpsinsatser, till exempel om man ska köpa ny inredning.
– Du behöver inte själv sitta i upphandlingar eller ta in offerter, eftersom vi redan knutit avtal. Vi är en förlängd inköpsavdelning till medlemmen skulle man kunna säga!
I dag finns tre inköpscoacher som och genom en ständigt pågående dialog med medlemmarna bidrar de till att UHPO InköpsSupport kontinuerligt utvecklar sina erbjudanden efter de behov som finns.
Detta hjälper inköpscoachen dig med, 2 ggr per år:
- Prisanalyser av era inköp vilket resulterar i en rapport över möjliga besparingsmöjligheter och förslag till vidare åtgärder
- Uppföljning och analys av befintliga inköp på UHPO-avtal för att få största möjliga besparingen över tid.
- Ta fram offerter vid sällanköp
- Internutbildning kring hur din verksamhet ska jobba med inköpsfrågor på bästa sätt
Vi kan även hjälpa till med följande (begär offert):
- Spendanalyser
- Menyplanering
- Riktade upphandlingar
Boka demo >>
Läs mer om medlemsskapet här >>